סידורי הושבה לחתונה: 8 טיפים חשובים שיהפכו הכל לפשוט יותר

לאחר תקופה בה תכננתם את החתונה שלכם, התלבטתם, בחרתם, סגרתם, מדדתם, טעמתם, הביג-דיי שלכם מתקרב לו ויחד איתו הסידורים האחרונים לקראתו. אחת המשימות האחרונות היא סידורי ההושבה, שזכתה ל”הילה” של סטרס וגורמת לזוגות רבים להירתע ממנה. 

אז איך תהפכו את העניין הלוגיסטי המורכב הזה לקליל ונינוח? שאלנו את מנהלות ומנהלי האירוע המעולים שלנו בעדן על האינפורמציה החשובה שכל זוג חייב לדעת בנוגע לסידורי ההושבה וריכזנו הכל לכדי רשימת טיפים מדויקת ומזוקקת. כל שנותר לכם הוא לגזור, לשמור (או לצלם את המסך) וליישם בעת שתעבדו על סידורי ההושבה של החתונה שלכם. מבטיחים שתודו לנו אחר כך. 

 

טיפ 1: ווליום ולוקיישן

האורחים שלכם מורכבים מקבוצות שונות, בעלי העדפות שונות, וכן, בגילאים שונים. לכן, כשאתם עובדים על סידורי ההושבה, חשוב שתמקמו את האורחים שלכם בהיבט של רעש וקירבה לרחבה. למשל, באולם של עדן, מערכת ההגברה מחולקת כך שניתן לווסת את הווליום בחלקה הקדמי והאחורי בנפרד. ההמלצה שלנו היא להושיב את הצעירות והצעירים סמוך לרחבת הריקודים, כדי שיהיו במרחק קפיצה להרים לכם, בעוד את המבוגרים להושיב בחלקו האחורי של האולם, כדי שיוכלו לשוחח בנחת וללא הפרעות. 

צילום: עידן מרציאנו

 

טיפ 2: נגישות

חשוב ליצור עבור אורחי החתונה שלכם תחושה נעימה ונוחה. לכן, אם ידוע לכם על מוזמנים המסתייעים בכיסא גלגלים, או כאלו הנעזרים באמצעי עזר להליכה, חשוב להושיב אותם באזורים נגישים, כדי שירגישו בנוח ויוכלו להתנייד בקלות. ההמלצה שלנו היא להושיבם בשולחנות שנמצאים באזורי המעטפת, כדי שתתאפשר להם גישה נוחה לשולחן ונטולת תמרונים בין כלל השולחנות, וכן, להשאיר מקום פנוי בשולחן שלהם כדי להעניק להם מרחב נוח. 

צילום: אדריאן סבל

טיפ 3: תינוקות וילדים

אם בחתונה שלכם צפויים להתארח קטנטנים, חשוב להתייחס גם אליהם במסגרת סידורי ההושבה. בהנחה ויש לכם אורחים הצפויים להגיע עם תינוקות או ילדים קטנים, חשוב להושיב אותם באזור בו יהיה מרחב מספיק עבור עגלה או כיסא תינוק, עם עדיפות לאזור שקט ומרוחק יותר מהרחבה, כדי להגן על אוזניהם הקטנות והרגישות מהרעשים החזקים. 

 

טיפ 4: רזרבות

ודאי יצא לכם לשמוע לא מעט על המונח ״רזרבה״ סביב סידורי ההושבה. למעשה, מדובר במקומות שנשמרים עבור האורחים שלא נתנו תשובה סופית בתהליך אישור ההגעה וייתכן ויגיעו לחתונה. ההמלצה שלנו היא לא ליצור ״שולחן רזרבה״ שיכיל את כל האורחים שזרים זה לזה, אלא להושיב אותם עם קבוצת השייכות שלהם, כך שבהנחה ויגיעו לחתונה, יהנו מישיבה סביב השולחן עם פנים מוכרות.

צילום: ידין חסון

 

טיפ 5: שולחן אבירים

עברתם על רשימת המוזמנים שלכם, הצלחתם לחלק את מרביתם בדיוק לכמות השולחנות הקיימת באולם (אלופים שאתם!) ואז קרה הדבר הבא – יש לכם קבוצה גדולה של מוזמנים שאתם רוצים להושיב יחד, אך אין מקום לכולם בשולחן אחד. מה עושים? מאחדים שני שולחנות לשולחן אבירים – שולחן ארוך, בו תוכלו להושיב כמות גדולה יותר של אורחים יחד. 

צילום: שדא ג’רבי

 

טיפ 6: קבוצת שולחנות

סיטואציה נוספת שמתרחשת לעתים בזמן סידורי ההושבה היא מפגש עם קבוצה גדולה של מוזמנים שקשורים זה לזה, לרוב חברים או בני משפחה, אבל החלוקה של כולם לשולחנות שונים עשויה להוות כאב-ראש רציני. הפתרון שלנו לסוגיה הוא להגדיר לאותה קבוצת מכרים גדולה ״קבוצת שולחנות״, כזו שתכיל אזור של כמה שולחנות בתוכה, בו יוכלו כל חברי הקבוצה להתיישב באחד מהשולחנות המוגדרים להם, לבחירתם. 

 

טיפ 7: אל תשכחו את ההורים

נעשה לכם ספוילר קטן: ההורים שלכם יתרגשו בחתונה שלכם. מאד. עד כדי כך שייתכן והם ישכחו שגם הם צריכים לשבת לאכול. לכן, חשוב שתתייעצו איתם ותחשבו יחד איפה יהיה הכי נכון להושיב אותם, עם הידיעה שייתכן ובחלק מהזמן הם יסתובבו בין האורחים והשולחנות. 

צילום: מורן מעין

 

טיפ 8: עדכנו את מנהלי האירוע לגבי הכל

הטיפ האחרון וייתכן כי החשוב מכולם, הוא לעדכן את מנהלי האירוע שלכם בכל שינוי או בקשה שעולים סביב סידורי ההושבה. ידעו אותם לגבי אורחים שזקוקים לסיוע, התחשבות בנגישות, תינוקות וילדים שצפויים להגיע, רזרבות – כל פרט שנוגע לסידורי ההושבה חייב לעבור דרכם, כדי שהם יוכלו לסייע לכם ולפתור בעיות בעת הצורך.