המדריך המלא לחופות

חתונה היא הרבה דברים; מסיבה, ארוחה, מפגש מרגש עם אנשים אהובים, אבל בסופו של דבר, הסיבה שלשמה היא נערכת היא אחת – טקס החופה.

להבדיל מתקופות רחוקות, בהן החופות והטקסים נעשו בפורמט זהה בכל חתונה, כיום ניתן לערוך חופות ממגוון סוגים, עיצובים וסגנונות, שמשקפות באופן מלא את ערכי הזוג המתחתן. אצלנו, בעדן – גן האירועים, חשובה לנו האפשרות בה תוכלו לבטא את עצמכם כזוג בכל פרט בחתונה שלכם, כך גם בחופות.

אז איך תהפכו את החופה לכזו שהיא מרגישה 100% אתם, וגם מהממת ומרגשת על הדרך? אספנו את כל האינפורמציה החשובה שכדאי לדעת על טקס החופה בעדן – גן האירועים, וזה הולך כך:

שלב ראשון – בחירת סוג הטקסים:

טקס דתי– הטקס הקלאסי, המסורתי והמוכר. תוכלו לבחור את עורך הטקס שלכם, שיהיה רב או רבה לפי בחירתכם וסגנונכם. חשוב לבחור את עורכי הטקס שישקפו את הערכים שלכם ככל הניתן, ושיתנו במה להעדפות שלכם בכל הנוגע לאופן בו הטקסט יתנהל.

טקס אזרחי– כאן מדובר באפשרות חופשית יותר, בה תוכלו לבחור את האופן בו הטקס שלכם יראה במאת האחוזים, החל מהדמות שתערוך את הטקס ועד הטקסטים שיאמרו במהלכו. חשוב לציין כי אם תבחרו בטקס מהסוג הזה בלבד (ולא תינשאו באופן רשמי ברבנות או בטקס אזרחי בחו״ל) הנישואים לא יעמדו במעמד חוקי במדינת ישראל.

שלב שני – האפשרויות השונות לחופות:

חופה על המים– אחד האלמנטים המרכזיים שקיימים אצלנו בעדן – גן האירועים הוא מאגר המים היפהפה שלנו, החופות שנערכות אצלנו על פני המים תמיד מרשימות במיוחד ומצטלמות מטורף. זוגות הבוחרים בחופה על המים מגיעים אליה תוך צעידה על גשר שמוביל אליה, ומצליח מצד אחד ליצור אי של אינטימיות משפחתית, כשרק מי שנבחרו לעמוד בחופה נמצאים שם, בעוד יתר המוזמנים צופים בהם.
חשוב לדעת: החופה לא נגישה לכיסאות גלגלים.

מבט על חופה לבנה על המים מעוצבת בפרחים, מצדדיה סירות לבנותצילום: Marvin

חופת גזיבו– חובבי אווירת היקבים בסגנון טוסקנה שביניכם יאהבו את חופת הגזיבו של עדן – גן האירועים. החופה ממוקמת על במה רחבה, כשסביבה נפרש הגן שלנו – מדשאות גדולות ורחבות ידיים הצבועות ירוק, פרחים בשלל צבעים מסביב, מנורות קטנטנות מנצנצות, שיוצרים יחד תפאורה שכל-כולה קסם.

חופת גזיבו לבנה מקושטת פרחים

צילום: Gogi Golzman

חופת חורף– חתונות החורף שלנו זוכות לחופות ייעודיות וייחודיות. החופות נערכת במרפסת השקופה על פני המים, או באולם השקוף שלנו, להיות בפנים ולהרגיש בחוץ. שתי האפשרויות מעניקות אווירת חורף קסומה ורומנטית ומצליחות לשמור על אוירה חמימה, נעימה ואינטימית.

חופת במבוק מעוצבת במרפסת השקופהצילום: סשה קוזלוב

חופת במבוק– כיאה לאוהבי טבע , היה לנו חשוב להוסיף אפשרות של חופה טבעית ויפה. כאן נכנסת לתמונה חופת הבמבוק שלנו, העשויה מהצמח הנהדר הזה, מה שהופך אותה לניידת וגמישה מבחינת המיקום בגן שלנו. תוכלו למקם אותה על המים, על הדשא תחת עץ האקליפטוס, או בתוך האולם – כל האופציות אפשריות, וכמובן, יפות במיוחד.

חופת במבוק מעוצבת על הדשא תחת האקליפטוס העתיקצילום: עידן מרציאנו

חופה יפנית– אם סגנון אלגנטי קרוב אל ליבכם, החופה היפנית שלנו תמצא חן בעיניכם במיוחד. מדובר בחופה לבנה בעלת עמודים מוארים, שניתן לעצב בליווי כנפיים לבנות או בלעדיהן, המשדרת סטייל קלאסי שיהיה רלוונטי לנצח. ניתן למקם את החופה בשלל מקומות- על המים, באולם, או תחת עץ האקליפטוס.

חופה יפנית מעוצבת במרפסת השקופה על המיםצילום: עידן מרציאנו

חופה מסורתית– אם סגנון אותנטי וצנוע קרובים אל ליבכם, חופה מסורתית, שהיא ממש כמו החופות ״של פעם״, תשקף זאת. בחופה מהסוג הזה הזוג בוחר בחברים או בני משפחה קרובים שיחזיקו את מוטות החופה בעצמם, מה שיוצר אוירה אינטימית ומרגשת במיוחד במהלך טקס החופה.

חופה מסורתית מתחת לעץ אקליפטוס עתיקצילום: אביב אברג’ל

שלב שלישי – עיצוב:

אלמנטים עיצוביים בחופה– אין ספק שהחופות שלנו בעדן – גן האירועים יפות בפני עצמן, אבל אם מתחשק לכם לשדרג את הנראות אפילו עוד, ההמלצה שלנו היא לשלב פרחים, עלים ירוקים ובדים שונים שיתכתבו זה עם זה ויהפכו את החופה שלכם ליפה במיוחד.

שביל החופה– ניתן להוסיף טאץ׳ עיצובי גם בדמות שביל החופה והכיסאות שלפניה כדי לשדרג את נראות החופה וסביבתה. הטיפ שלנו הוא לבחור בפריטים שישתלבו בסגנון העיצוב בו בחרתם לכל החתונה, כדי שיתחברו בהרמוניה גם אל החופה והסביבה שלה כקונספט מושלם. אם למשל בחרתם לשלב פרחים בעיצוב, לשלב אותם בכיסאות שנמצאים מול החופה יהיה אסתטי במיוחד.

פרוכת– אם מתחשק לכם לבטא את עצמכם גם בחופה עצמה, ההצעה שלנו היא לעשות זאת בפרוכת (הבד שנקשר בחלקה העליון של החופה). תוכלו להביא פרוכת אותנטית שעוברת במשפחה שלכם, לתפור פרוכת טלאים שנתפרת כחלקים למשהו שלם שהינו יותר מסך חלקיו ומסמלת את הזוגיות שלכם, או לשלב כל דיטייל שישקף עוד קצת מכם.

בד לחופה עשוי טלאים שהכינו משפחה וחבריםצילום: פוטוגנים

שלב רביעי – עליה לחופה:

מי נמצא בחופה– זוגות רבים שואלים אותנו איך בוחרים מי יהיה איתנו בחופה? התשובה טמונה בבחירה שלכם, יחד עם ההחלטה שקיבלתם עם עורכי הטקס שלכם. ההמלצה שלנו היא לנסות לדמיין את החופה שלכם ולשאול את עצמכם: האם תרצו חופה עם הרבה או מעט אנשים? האם יש מקום בשטח החופה לכמות האנשים הזו? האם יש קרובי משפחה שתרצו מאד שיהיו לצידכם בחופה? וכך, תוכלו לקבוע מי יעלה יחד איתכם לחופה.
סדר העליה לחופה– השאלה הבאה ששואלים אותנו היא איך עולים לחופה? במקרה הזה, התשובה תלויה בבחירה במי ילווה אתכם לחופה (אם בכלל):
הורים מלווים- העליה לחופה מתחילה בחתן שמלווה על ידי ההורים כשהם מגיעים עד החופה. לאחר מכן, הכלה יוצאת עם ההורים, נעצרת בקו צילומי החופה וממתינה לחתן כשההורים ממשיכים אל החופה. החתן יורד מהחופה לכיוון הכלה, השניים פונים זה אל זו, החתן מנשק את הכלה ומכסה את פניה עם חלקו הקצר של ההינומה. טיפ שלנו, זה הזמן ללחוש לה משהו אישי ונחמד באוזן לאחריו אתם מתחילים לצעוד יחד לחופה.

חתן מכסה את פניה של הכלה בהינומהצילום: אספוסה

הזוג צועד לבד– במקרה ותעדיפו לשמור את הצעדה לחופה כרגע אינטימי וזוגי שלכם בלבד, ללא מלווים, תיכנסו יחד, אוחזים זו בידה של זה, ותצעדו לאורך השביל עד שתגיעו ל-2-3 מטרים לפני החופה. תסתובבו כשפניכם יפנו זה אל זה, החתן ינשק את הכלה, יכסה את פניה עם חלקו הקצר של ההינומה, לחישה באוזן וממשיכים בצעידה לחופה.

בכל מקרה, תזכרו לצעוד לאט, לנשום, לחייך ולהרים עיניים לצלמים, אתם תרצו להנציח את הרגע הזה.

חתן וכלה בעליה לחופהצילום: Gil&Ron

עד כאן בכל הנוגע למדריך המלא בדרך לחופה. כל שנותר לכם הוא לבחור את האפשרויות שמתאימות לכם ולצעוד כל הדרך אל עבר החופה (ולהיכנס אליה ברגל ימין, כמובן).